Kell-e internet előfizetési díjat fizetni a garanciális javítás alatt?

2015.01.29., 15:53| Utolsó módosítás: 2015.01.29., 15:58|
Hazánkban többnyire elég nehézkes a garanciális ügyintézés, sokan heteket, hónapokat várnak a készülék javítására, cseréjére. Meglepő, de sokan feledkeznek meg arról, hogy nemcsak a készülékért kell(ett) fizetni, hanem ahhoz szolgáltatási díj is kapcsolódik. Érdemes számba venni, mikor nem számlázhat a javítás időtartamára díjat a szolgáltató.
Mindenekelőtt le kell szögezni, amennyiben az adott készüléket nem a szolgáltatótól vásároltuk valamilyen akciós csomagban, hanem tőle teljesen függetlenül, akkor a készülék meghibásodásának és a hiba elhárításának időtartamára változatlanul fizetnünk kell a szerződés szerinti havi alap és forgalmi díjakat. Ebben az esetben persze fölösleges pénzkidobás egy hónapig fizetni az internetért, ha azt nem lehet használni.

Ezt a kárt azzal szemben érvényesíthetjük, akinek a készülékért jót kell állnia, ez pedig a forgalmazó és az új polgári törvény óta a gyártó is lehet. Ilyen esetben a forgalmazónak/gyártónak tehát nemcsak meg kell javítania a készüléket, hanem a hibás teljesítésből eredő kárt, költséget is át kell vállalnia. Persze mindez nem áll fenn, ha megfelelő cserekészüléket (nem feltétlenül azonosat) biztosítanak számunkra.

Abban az esetben, ha a készüléket a távközlési szolgáltatást nyújtó cégtől vásároltuk (mindegy, hogy egy összegben vagy részletben), a szolgáltató csak akkor számlázhat felénk arra az időszakra, amíg a készülék használhatatlan, ha cserekészüléket biztosít.

Ennek hiányában a szolgáltatónak nincs joga számlázni, nekünk pedig nem kötelességünk a kiszámlázott díjat megfizetni. Ilyen esetben ugyanis a szolgáltató oldalán merült fel olyan hiba, ami a szolgáltatás igénybe vételét megakadályozta. Nem várható el a fogyasztótól, hogy saját maga kölcsönözzön készüléket ismeretségi vagy üzleti alapon. Ha erre mégis sor kerül és egy ismerősünk ésszerű díj fejében átengedi saját készülékét, ezen költség megtérítését, vagy jóváírását kérhetjük számladíjunkból.
 
dr. Vágány Tamás
Kategória:Fogyasztóvédelem

További híreink:

Fogyasztóvédelmi kisokos, avagy hogyan kell eljárnia az eladónak hibás termék esetén

2012.02.01., 14:54

A Karácsony közeledtével megugrik a termékvásárlások száma, sajnos ezért a hibás termék miatti reklamációk is szaporodnak. Az eladók gyakran visszaélnek a helyzetükkel, és téves tájékoztatással „rázzák le” a problémássá vált ügyfeleket, ezért érdemes jól ismerni a saját lehetőségünket és az eladó magatartási kötelezettségét is hibás termék esetében. Az alábbiakban a tipikus fals információkat tesszük közzé.

Jótállás vs. szavatosság

2012.08.13., 16:35

Egy adott termék megvásárlása során első utunk az ügyfélszolgálathoz vezet, annak érdekében, hogy jótállási jegyet kapjunk hozzá. A közvélekedés szerint a jótállásban ki is merül azon lehetőségek köre, amelyekhez a termék meghibásodása esetén folyamodhatunk. A jog azonban több szinten is lehetőséget biztosít a fogyasztók védelmének érdekében.

Olvasóinkkal történt

  • Mutasd a rendszámod...

    Olvasónkat megbüntették tilosban parkolásért.

  • Kátyú, vagy kráter?

    Olvasónk járművével egy vidéki útszakaszon kátyúba hajtott, amely következtében a jobb oldali első kerékabroncs kiszakadt, a hátsó pedig olyan mértékben sérült, hogy az a továbbiakban a biztonságos közlekedésre alkalmatlanná vált.

  • A „hűséges” ügyfél

    Elektronikus hírközlési szolgáltatások nyújtásával (televízió, internet előfizetés) foglalkozó közismert multinacionális vállalat több ízben téves tájékoztatást nyújtott egy ügyfele részére a hűségidő tényleges tartamára vonatkozólag.

Legolvasottabb cikk

Facebook

Link küldése.

Az ürlap kitöltésével a címzettnek automatikusan elküldésre kerül a cikk URL-je(internetes címe). Az üzenet mezőbe pár soros megjegyzést is írhat.