Kell-e internet előfizetési díjat fizetni a garanciális javítás alatt?

2015.01.29., 15:53| Utolsó módosítás: 2015.01.29., 15:58|
Hazánkban többnyire elég nehézkes a garanciális ügyintézés, sokan heteket, hónapokat várnak a készülék javítására, cseréjére. Meglepő, de sokan feledkeznek meg arról, hogy nemcsak a készülékért kell(ett) fizetni, hanem ahhoz szolgáltatási díj is kapcsolódik. Érdemes számba venni, mikor nem számlázhat a javítás időtartamára díjat a szolgáltató.
Mindenekelőtt le kell szögezni, amennyiben az adott készüléket nem a szolgáltatótól vásároltuk valamilyen akciós csomagban, hanem tőle teljesen függetlenül, akkor a készülék meghibásodásának és a hiba elhárításának időtartamára változatlanul fizetnünk kell a szerződés szerinti havi alap és forgalmi díjakat. Ebben az esetben persze fölösleges pénzkidobás egy hónapig fizetni az internetért, ha azt nem lehet használni.

Ezt a kárt azzal szemben érvényesíthetjük, akinek a készülékért jót kell állnia, ez pedig a forgalmazó és az új polgári törvény óta a gyártó is lehet. Ilyen esetben a forgalmazónak/gyártónak tehát nemcsak meg kell javítania a készüléket, hanem a hibás teljesítésből eredő kárt, költséget is át kell vállalnia. Persze mindez nem áll fenn, ha megfelelő cserekészüléket (nem feltétlenül azonosat) biztosítanak számunkra.

Abban az esetben, ha a készüléket a távközlési szolgáltatást nyújtó cégtől vásároltuk (mindegy, hogy egy összegben vagy részletben), a szolgáltató csak akkor számlázhat felénk arra az időszakra, amíg a készülék használhatatlan, ha cserekészüléket biztosít.

Ennek hiányában a szolgáltatónak nincs joga számlázni, nekünk pedig nem kötelességünk a kiszámlázott díjat megfizetni. Ilyen esetben ugyanis a szolgáltató oldalán merült fel olyan hiba, ami a szolgáltatás igénybe vételét megakadályozta. Nem várható el a fogyasztótól, hogy saját maga kölcsönözzön készüléket ismeretségi vagy üzleti alapon. Ha erre mégis sor kerül és egy ismerősünk ésszerű díj fejében átengedi saját készülékét, ezen költség megtérítését, vagy jóváírását kérhetjük számladíjunkból.
 
dr. Vágány Tamás
Kategória:Fogyasztóvédelem

További híreink:

Közüzemi fogyasztóvédelem: érdemes lesz vita esetén kifogással élni

2014.07.20., 09:55

Legtöbbünknek volt már valamilyen kisebb-nagyobb elszámolási vitája gázszolgáltatóval, áramszolgáltatóval, a víz- és csatornaművekkel. Ilyen esetben a legtöbben nehézkes, pontatlan és főként lassan reagáló ügyfélszolgálattal találják szemben magukat, olykor egyenesen kafkai útvesztőben.

Jótállás vs. szavatosság

2012.08.13., 16:35

Egy adott termék megvásárlása során első utunk az ügyfélszolgálathoz vezet, annak érdekében, hogy jótállási jegyet kapjunk hozzá. A közvélekedés szerint a jótállásban ki is merül azon lehetőségek köre, amelyekhez a termék meghibásodása esetén folyamodhatunk. A jog azonban több szinten is lehetőséget biztosít a fogyasztók védelmének érdekében.

Olvasóinkkal történt

  • Mutasd a rendszámod...

    Olvasónkat megbüntették tilosban parkolásért.

  • A kamionos angliai kalandja

    Olvasónk nemzetközi gépjárművezető, aki az Egyesült Királyság terültére is teljesít fuvarokat.

  • Jogellenes felmondás

    Olvasónk kamionos munkavállaló, akit el akart lehetetleníteni munkaadója, elvonva teljesítménybérét, majd jogellenesen megszüntetve munkaviszonyát.

Legolvasottabb cikk

Facebook

Link küldése.

Az ürlap kitöltésével a címzettnek automatikusan elküldésre kerül a cikk URL-je(internetes címe). Az üzenet mezőbe pár soros megjegyzést is írhat.